Kā Google algoritma izmaiņas skars tavu mājaslapu 2021. gadā?

Kā Google algoritma izmaiņas skars tavu mājaslapu 2021. gadā?

Google ir dominējošā meklētājprogramma daudzās pasaules valstīs, tai skaitā arī Latvijā. Šī tehnoloģiju giganta izmantotie algoritmi meklētājprogrammas darbībai un optimizēšanai vienmēr ir bijuši noslēpumā tīti, un par tiem pilnībā informēta ir ārkārtīgi maza cilvēku grupa. Ir gan zināms, ka algoritms piedzīvo atjauninājumus vai ik dienas, tomēr lielākas izmaiņas tiek veiktas pāris reižu gadā. Gluži nesen – 2020. gada 3. decembrī – Google vietnē Twitter paziņoja, ka tika uzsākta 2020. gada decembra lielā atjauninājuma ieviešana un tā turpinājusies vismaz dažas nedēļas. Ir skaidrs, ka šo atjauninājumu izmaiņas ietekmēs mājaslapas arī 2021. gadā līdz nākamajām lielajām izmaiņām, tāpēc apskatīsim, kā tās var skart arī tavu mājaslapu, un ko vari darīt lietas labā!

Kuras vietnes ir potenciāli apdraudētas?

Šis bija trešais apjomīgais algoritma atjauninājums pagājušajā kalendārajā gadā. Kopš pēdējām būtiskajām izmaiņām bija pagājis diezgan daudz laika, proti, to ieviešana tika uzsākta pagājušā gada maijā. Katru atjauninājumu rezultātā interneta lietotājus, īpaši biznesus ar mājaslapām, skar neziņa par to, kā tieši šīs izmaiņas ietekmēs meklēšanas rezultātus.

Kopš atjauninājuma ieviešanas īpaša uzmanība jāpievērš mājaslapas pozīcijai Google. Jo īpaši tas attiecas uz vietnēm, kuras negatīvi ietekmējuši iepriekšējie lielie atjauninājumi. Viens no decembra atjauninājuma uzdevumiem ir satura atbilstības un kvalitātes atkārtota izvērtēšana mājaslapās. Vietnēs, kas cītīgi strādājušas pie sava reitinga uzlabošanas, var piedzīvot ļoti strauju kāpumu meklētāja pozīcijās (SERP). Savukārt mājaslapas, kas ir “noslinkojušas” ar satura optimizēšanu, var piedzīvot gluži pretējo.

Stilistiski pareizs, informatīvs un viegli lasāms saturs palielina iespējas lapu ierindot augstākās pozīcijās. Saturs, kurā ir daudz pareizrakstības kļūdu, neloģiski teikumi un valoda, nebūs saistošs ne lapas apmeklētājam, ne Google robotiem.

Lietotāju pieredze mājaslapā – viens no galvenajiem rādītājiem

Saturs ir viens no būtiskākajiem faktoriem (ja ne pats būtiskākais), runājot par pozīcijām meklētājprogrammā, tomēr ne vienīgais, kam jāpievērš īpaša uzmanība 2021. gadā. Google darījusi zināmu, ka augstāk pozicionēs arī tās mājaslapas, kurās apmeklētājs gūst labu lietotāja pieredzi un, visticamāk, vēlēsies atgriezties atkal.

Jāņem gan vērā, ka gadījumā, ja mājaslapā ir viena sadaļa ar izcilu saturu, bet pārējās nav tik veiksmīgas lietotāju pieredzes jeb UX (User Experience) ziņā, Google tik un tā šo vietni atalgos ar augstākām pozīcijām.

Tāpat nemainīgs paliks rādītājs, cik lapa ir draudzīga mobilajām ierīcēm, un vai tā ir droša – tas ir, vai ir aktīvs SSL sertifikāts –, kā arī, vai nav lieku elementu, kas liedz apmeklētājam gūt pozitīvu lietotāja pieredzi.

Kā uzlabot mājaslapas reitingu?

  • Vai saturs ietver oriģinālu informāciju, pētījumus vai analīzi?
  • Vai tas satur būtisku, pilnīgu un visaptverošu tēmas izklāstu?
  • Ja saturs balstās citos avotos, vai tas ir vienkārši pārkopēts, vai arī nodrošina būtisku pievienoto vērtību?
  • Vai virsraksts un/vai lapas nosaukums sniedz aprakstošu, noderīgu satura kopsavilkumu?
  • Vai virsraksts un/vai lapas nosaukums nav pārspīlēts vai šokējoša rakstura?
  • Vai tā ir lapa, kuru tu pats vēlētos ieteikt draugam?

Kam vēl nepieciešams pievērst uzmanību?

Google nodrošina dažādus bezmaksas rīkus, ar kuru palīdzību iespējams novērst dažādas kļūdas un tehniska rakstura nepilnības mājaslapā. Viens no šādiem rīkiem ir Google Search Console, kas piedāvā iespēju izvērtēt mājaslapas Core Web Vitals jeb būtiskākās funkcijas:

  • ielādes ātrumu (cik ātri elementi kļūst redzami lapā?),
  • reakcijas ātrumu (cik ātri lapa reaģē uz apmeklētāja darbībām?),
  • vizuālo stabilitāti (vai elementi lapā “kustas”, kamēr notiek ielāde?).

Ir vērts atzīmēt, ka būtiskas izmaiņas tavas mājaslapas pozīcijās var notikt nevis tādēļ, ka nesen veiktas izmaiņas pašā vietnē, bet gan tādēļ, ka tādas ir ieviesis pats tehnoloģiju milzis Google.

Lai nepakļautu savu mājaslapu riskam zaudēt pozīciju meklētājā Google ikreiz, kad notiek algoritma izmaiņas, ir svarīgi ilgtermiņā rūpēties par tās pielāgotību meklētājiem jeb SEO. Turklāt labs SEO un sakārtota mājaslapa var palīdzēt to virzīt arvien augstākās pozīcijās, piesaistot jaunus klientus. Ja neesi lietpratējs šajā jomā, pašam ķerties klāt pie SEO uzlabošanas gan neiesakām – vislabāk to var palīdzēt izdarīt SEO speciālisti, kas ar mājaslapu optimizāciju nodarbojas ikdienā.