7 faktori, kas ietekmē atdevi no biznesa mājaslapas 

1. Mājaslapas atrodamība Google meklētājā

Vai ievadot mērķa atslēgas vārdus Google meklētājā mājaslapa ir atrodama? Mājaslapu ir svarīgi varēt atrast gan pēc nosaukuma, gan atslēgas vārdiem un frāzēm, kādus varētu izmantot potenciālie klienti meklējot uzņēmumu, tā preces un pakalpojumus. Ja mājaslapu var atrast tikai tie, kuriem ir zināma mājaslapas adrese, visticamāk šai problēmai ir jāmeklē risinājums.

Jo augstāk Google meklētājā atradīsies biznesa mājaslapa, jo vieglāk potenciālie klienti to atradīs. Īpaši svarīgi tas ir nozarēs, kurās ir ārkārtīgi daudz viena un tā paša vai līdzīgu produktu un pakalpojumu sniedzēju.

2. Mājaslapas ielādes ātrums

Cik ilgs laiks paiet, līdz tava mājaslapa ir pilnībā ielādējusies? Saprast, ka mājaslapas ielāde ir pilnībā beigusies, var tad, kad ir redzami visi tajā esošie teksti, attēli un pogas. Mūsdienu cilvēkam pacietības mērs kļūst arvien mazāks, jo esam pieraduši, ka visu varam iegūt teju uzreiz, tāpēc lēna mājaslapa ir faktors, kas visus tavus potenciālos klientus var aizbiedēt prom.

Tavs klients negaidīs vairākas minūtes, lai sagaidītu brīdi, kad varēs iepazīties ar kādu no taviem piedāvājumiem. Tādos gadījumos viņš, visticamāk, vērsīsies pie tava konkurenta, kura mājaslapa darbojas daudz ātrāk. Pēdējie pētījumi liecina, ka mājaslapai ir jāspēj ielādēties ātrāk nekā trīs sekundēs, lai tās apmeklētājs tajā uzturētos.

Mājaslapas ielādes ātrums arī diezgan tiešā veidā spēj ietekmēt tās pozīciju meklētājā, jo interneta milzis Google jau labu laiku atpakaļ paziņoja, ka ielādes ātrumu vērtēs kā vienu no faktoriem mājaslapu organiskajā meklēšanā ierindot augstākā vai zemākā pozīcijā.

3. Pielāgotība mobilajām ierīcēm

Aptuveni 70% interneta lietotāji dažādu uzņēmumu mājaslapas pirmoreiz apmeklē tieši no saviem mobilajiem telefoniem. Tas vien norāda uz to, cik svarīgi ir pielāgot savu mājaslapu ne tikai datoram, bet arī citām viedierīcēm, tajā skaitā planšetdatoriem. 

Neviens interneta lietotājs nevēlēsies atvērt datora skatam paredzētu mājaslapu savā mazajā telefona ekrānā. Kāpēc tā? Datoram pielāgotu mājaslapu teksti parādās ļoti mazi, vizuālie elementi nereti mēdz iziet ārpus ekrāna redzamības lauka, tiem nav piemērota navigācija un izvēlnes pogu, kā arī ir jārēķinās ar daudziem citiem mīnusiem. Tas būtiski var ietekmēt klientu plūsmu un attiecīgi arī turpmākos biznesa panākumus. Pārliecinies, vai to ir iespējams atvērt dažādās viedierīcēs, kā arī cik vienkārši ir pārvietoties pa dažādām tās sadaļām.

Vienlīdz svarīgs kā mājaslapas datorversijas ielādes ātrums ir arī tas, cik ātri mājaslapa atveras mobilajā telefonā. Ielādes ātrums dažādās mobilajās ierīcēs ietekmē arī mājaslapas pozīciju meklētājā Google – jo ātrāk tā ielādējas, jo lielāka iespēja tai ir nokļūt augstākās pozīcijās. 

4. Aktuāls un atbilstošs saturs

Mājaslapu apmeklētāji novērtē aktuālu un saistošu saturu par tēmu, ko tie interesējas. Ja lietotājs ir nokļuvis tavā mājaslapā, visticamāk viņam ir interese par jomu, kurā tavs bizness darbojas. Bloga sadaļa mājaslapā lieti noder arī tās optimizēšanai meklētājprogrammām, piesaistot arvien jaunus potenciālos klientus. Ne tikai apmeklētājs, bet arī meklētājs Google novērtē oriģinālu saturu, apbalvojot mājaslapu ar augstāku pozīciju meklētāja rezultātu lapā.

Veidojot saturu, ir jābūt uzmanīgam, lai netiktu pieļautas rupjas kļūdas – kā gramatiskas, tā arī saturiskas (neprecīzi fakti). Ir vērts ieguldīt mazliet vairāk sava laika, lai vairākkārt pārlasītu saturu, pārliecinoties, ka tas ir plūstošs, viegli uztverams un pareizi uzrakstīts. Dažkārt pašam savas kļūdas pamanīt ir grūti, tāpēc vari saturu iedot pārlasīt arī kādam kolēģim vai draugam. Vēl jāpiedomā arī pie tā, lai saturs neveidojas pālieku sarežģīts – izvairies no sarežģītiem terminiem un faktu skaidrošanas reizēs, kad tas varētu būt lieki. Paturi prātā savu mērķauditoriju – kas ir tavs klients un cik daudz tam būtu jāzina par konkrēto tēmu!

5. Viegla informācijas uztveramība

Tavā mājaslapā var būt kvalitatīvs un apmeklētājam ļoti noderīgs saturs, bet var gadīties, ka ar to ir par maz, lai noturētu lietotāju tavā lapā. Tai ir jābūt arī vizuāli pievilcīgai. Maza izmēra, nesalasāmi burti spilgtās krāsās, ārpus redzamības novietoti elementi un drūms dizains var darboties kā faktori, kas grauj tava biznesa reputāciju.


Šādas mājaslapas nekādā gadījumā nebūs tās, kas raisīs potenciālajos klientos uzticību. Vislabāk ir pieturēties pie vienota stila un netaisīt katru mājaslapas sadaļu savā krāsā (protams, ja tāds nav tava uzņēmuma brendings). Vislabāk strādā vienkārši dizaini ar saprotamiem elementiem un lapas, kas nav pārpildītas, taču tās nevajadzētu arī atstāt ar tukšiem laukumiem – mēģini elementus izvietot tā, lai tie nav pārāk cieši saspiesti un neveido haosa sajūtu, taču vienlaikus aizpilda tukšos laukumus.


Jāņem vērā arī fakts, ka lieli elementi un faili, kas aizņem daudz digitālās atmiņas, ievērojami pazeminās tavas mājaslapas ielādes ātrumu, kas, savukārt, ir jau cits kritiskais aspekts.

6. Pārdomāta vizuālā identitāte

Zīmols, kurš ir atpazīstams, ir katras kompānijas vērtība, tādēļ pie tā ir cītīgi jāstrādā. Ir svarīgi cilvēkiem radīt asociācijas ar tavu zīmolu – nav svarīgi, vai tas būtu ar krāsu palīdzību, ar saukli, logo vai kādu citu elementu. Savu zīmola identitāti jeb brendingu var veidot dažādi – izveidojot vienota stila ikonu grupu, veidojot lapas dizaina elementus vienā krāsu gammā (tā var būt viena krāsa vai vairākas saskanīgas krāsas), izvēloties vienotus fontus, kā arī izstrādājot logo, kurā ir elementi, kas rada asociāciju ar tava biznesa darbības lauku. Ir svarīgi, lai visi berndinga elementi ir saskanīgi viens ar otru un neveido haosu, jo tas var atbaidīt gan esošos, gan potenciālos klientus. Ikonām būtu jāsaskan ar logo un izvēlētajām krāsu gammām, savukārt pārāk spilgtas vai daudzas krāsas nedrīkst radīt kņadas sajūtu – vispopulārākais variants ir veidot lapu, kas balstās uz divām saskanīgām krāsām.

7. Preču iegādes iespēja

Labi zināms, ka mūsdienu cilvēks ir radis iegūt sev vēlamās preces tagad un tūlīt. Šo vēlmju apmierināšanai talkā nāk kvalitatīvi interneta veikali. Neatkarīgi no tā, vai tev ir fiziskas preces vai pakalpojumi, ko piedāvā saviem klientiem, e-veikals ir paredzēts tieši tam.

Ja pats esi kādreiz izmantojis interneta veikalu, lai iegādātos kādu preci vai pakalpojumu, tad zini, ka viena no pirmajām iezīmēm, kam pievērs uzmanību, ir skaidrs produkta apraksts, kā arī norādītas izmaksas. Ja tava mājaslapa piedāvā e-veikala pakalpojumu, tad šīs ir vienas no svarīgākajām lietām, kas jāņem vērā.

Neaizmirsti arī par skaidriem attēliem, lai nemaldinātu savu potenciālo klientu – tas var kaitēt tava uzņēmuma reputācijai! Tāpat arī nedrīksti aizmirst par piegādes iespēju norādēm, kā arī nepārprotami svarīgi ir norādīt kontaktinformāciju. Vai tu būtu gatavs iegādāties kaut ko no uzņēmuma, kam nav norādīts tālrunis, e-pasts vai jebkāds cits saziņas veids? Diez vai! Tātad arī tavos potenciālajos klientos šie aspekti raisīs vēlmi uzticēties tavam uzņēmumam pietiekami, lai no tā iegādātos produktu – varbūt tikai gadījumā, ja tavs produkts ir tik unikāls, ka to iegādāties citur nav iespējams.

Kad tavā mājaslapā ir nonācis kāds interesents, tam ir svarīgi saprast jau uzreiz – vai tas, ko man piedāvā šis uzņēmums, ir tas, ko es meklēju. Ir ļoti būtiski savā mājaslapā ievietot tādu informāciju, kas ir korekti sakārtota un kodolīga, bet vienlaikus arī izsmeļoša, ar atbilstošiem vizuālajiem materiāliem, kas sniedz priekšstatu (un labu pirmo iespaidu) par taviem produktiem. Turklāt atceries, ka informācijai ir jābūt aktuālai!


Vai ir pieejama informācija par tavu uzņēmumu? Vai ir skaidri aprakstīti tevis piedāvātie produkti un pakalpojumi? Vai katram, kurš ienāk tavas mājaslapas jebkurā sadaļā, būs skaidrs, ar ko nodarbojas tavs uzņēmums? Ieskaties savā mājaslapā un izvērtē to, atbildot uz šiem jautājumiem!

 

10. SSL sertifikāts jeb drošība mājaslapā

Agrāk SSL sertifikāts bija "ekstra", jo uzņēmēji domāja, ka viņu mājaslapai neviens hakeris neuzbruks, it īpaši, ja tā ir maza vai vidēja uzņēmuma mājaslapa. Šis drošības sertifikāts pasargās datus no kibernoziedziniekiem, kā arī parādīs Google meklētājam, ka mājaslapa ir uzticama, tādājādi palielinot mājaslapai iespēju ierindoties augstākā meklētāja pozīcijā, jo Google rūpējas par savu klientu - meklētāju, kam vēlas piedāvāt drošus un meklējumiem atbilstošus rezultātus.

Protams, šie ir tikai daži būtiskākie iemesli, kāpēc biznesam nepieciešama mājas lapa. Uzņēmumi un to sniegtie pakalpojumi ir ļoti atšķirīgi, tādēļ mēs ikvienas jaunas mājas lapas izveidi sakām ar klienta biznesa izpēti un vajadzību noskaidrošanu.

Sazinieties ar mums, un mēs pastāstīsim par citiem jūsu jaunās vai uzlabotās mājas lapas potenciālajiem ieguvumiem un jaunu klientu piesaistīšanas iespējām!

Piesakies bezmaksas konsultācijai

30 minūtēs:

  • veiksim individualizētu mājaslapas ekspertīzi

  • piemeklēsim Tavam biznesam piemērotāko risinājumu

  • izstāstīsim par sadarbības procesu un ieguvumiem

Mēs parasti atbildam 24 stundu laikā!