Kā noteikt interneta reklāmas efektivitāti un kas ir konversija?

Konversija – pirkumu/pieteikumu skaits attiecībā pret kopējo apmeklējumu skaitu izteikts procentos

Vai mana reklāma strādā? Cik klientu tā ir piesaistījusi?


Šie ir vieni no visbiežāk uzdotajiem jautājumiem, kuri var rasties ikvienam uzņēmumam! Neatkarīgi no tā, vai izvēlies ieguldīt finansiālos līdzekļus baneros, reklāmrakstos, uzziņu portālos vai Google, lai noteiktu tās efektivitāti, ir jāanalizē reklāmas atdeve jeb konversija.

 

Zinot, kurš no reklāmas avotiem strādā visefektīvāk, Tu turpmāk varēsi novirzīt vairāk līdzekļu visproduktīvākajam no avotiem, tādejādi optimizējot savu budžetu.

Konversijas aprēķina piemērs: Mājas lapā ienāca 100 apmeklētāju no kuriem 5 aizpildīja pieteikuma formu. Tātad koversija pieteikuma formai ir 5%

Noteikt konversiju skaitu un konversijas procentu visērtāk būs, izmantojot dažādus bezmaksas rīkus, piemēram, Google Analytics.

Kā var redzēt attēlā, konversija tiek parādīta dažādiem reklāmas avotiem:
organic search jeb SEO;

  1. direct – tiešie apmeklējumi;
  2. referral – apeklējumi no saitēm (Delfi, Kurpirkt, Gudriem);
  3. social – sociālie tīkli;
  4. other – citi avoti;
  5. email – epastu kampaņas.

Rekomendējam sīkāku reklāmu datu analizēšanu un optimizēšanu uzsākt tad, kad Google Analytics rīks ir ievācis pietiekami daudz datu, lai Tu izdarītu pamatotus secinājumus.

Kā izmērīt savas reklāmas efektivitāti?

Lai izmērītu ievietotās reklāmas efektivitāti, ir jāizlemj, kāds ir konkrētās reklāmas mērķis jeb vērtīgā darbība, uz kuru koncentrēties.


Konversiju var mērīt ne tikai aizpildītai pieteikuma formai, bet arīdzan:

  • pirkumam;
  • lejupielādei;
  • konkrētas sadaļas apmeklējums;
  • pierakstīšanās uz Tava uzņēmuma ikmēneša jaunumiem e-pastā utml.;
  • c. darbībām.

Kad esi izlēmis, kuru no darbībām vēlies mērīt un analizēt, dodies uz savu Google Analytics profilu, kur, izvēloties attiecīgo mērķi jeb Goal, Tev būs pieejama detalizēta informācija par cilvēku skaitu, kas ir veikuši konkrēto darbību (pirms tam noregulē mērķus Google Analytics sadaļā Admin -> Goals).

Kopsavilkumā, lūk, pāris secinājumu un priekšlikumu no mūsu puses:

  • lai noteiktu interneta reklāmas atdevi, Tev jābūt pieslēgtam rīkam Google Analytics. Uzņēmuma IT speciālists to var izdarīt stundas laikā;
  • iestati vēlamos mērķus (goals) Analytics sadaļā Admin (kā video pamācībā) vai palūdz Analytics speciālistam noregulēt Analytics kontu;
  • konversijas rādītāji ir atrodami Analytics sadaļā Acquisition -> All Trafic -> Channels;
  • apskati gan tādas apmeklētāju grupas kā Organic search, email un referral tā konkrētus resursu rezultātus (piemēram, Kurpirkt, Gudriem c.);
  • velti laiku un pacietību – tas atmaksāsies!

Kā noteikt konversiju reklāmai no Delfi, Kurpirkt, Gudriem?

Augustā mēs apskatījām konversiju dažādiem apmeklētāju tipiem. Organic search ietver apmeklējumus no meklētājiem Google, Yandex, Yahoo, Bing. Tikmēr Referral apkopo apmeklējumus no dažādām vietnēm, piemēram, Delfi, Salidzini, Kurpirkt, Gudriem utml.


Lai noteiktu konversiju skaitu Google Analytics rīkā, veic 3 elementārus soļus:

  1. Kreisajā pusē atver Acquisition sadaļu All Traffic -> Channels:
  2. Izvēlies Referral.
  3. Apskati reklāmas avotu konversiju procentus, izdari secinājumus un izvērtē, kurš reklāmas kanāls piesaista visvairāk klientu.

Saņem bezmkasas konsultāciju

30 minūtes par Tava biznesa pārdošanas un mārketinga potenciālu