Vai Tavam uzņēmumam tiešām IR nepieciešama jauna mājas lapa?

Ikdienas darbā saskaroties ar situācijām, kad klienti pasūta jaunas mājas lapas izstrādi, argumentējot šo nepieciešamību ar tekstu “mūsu esošā mājas lapa jau ir 5 gadus veca” un “izskatās, ka tā nemaz vairs nepatīk lietotājiem”, “vairs nav stilīga”, ir “nemoderna”, vai arī pavisam vienkārši – “nu, nepatīk”… Mums tas, protams, nozīmē iespēju nopelnīt, taču, ja būsim godīgi, tad šāda klientu argumentācija liek nopietni pārdomāt situāciju. Vai tiešām emocionāli un intuitīvi secinājumi ir pietiekams pamats investīcijām jaunā mājas lapā? Varbūt tomēr sākumā ir vērts apsēsties, padomāt, izanalizēt situāciju, saprast, kas tieši ar esošo mājas lapu nav kārtībā un tikai tad sākt darbu?

 

Mēs, digitālās mārketinga aģentūras Zing speciālisti, joprojām esam 100% pārliecināti: efektīvs interneta mārketings nav iespējams bez pārdomātas un adekvāti “aprīkotas” uzņēmuma mājas lapas. Nepietiek tikai ar Facebook profilu un Twitter kontu (ja vien bizness nav manikīra pakalpojumi paša virtuvē). Turklāt mājas lapai jābūt arī responsīvai – t.i. ērti lietojamai arī mobilajās ierīcēs.

 

Starp citu, varam padalīties arī ar Latvijas Centrālās Statistikas Pārvaldes (CSP) datiem, kas liecina, ka 2017. gadā mājas lapa bija 62.9% uzņēmumu. Jaunākajā CSP apskatā teikts, ka “mājaslapas esamība ir lielā mērā atkarīga no uzņēmuma lieluma: tikai katram otrajam mazajam uzņēmumam bija sava interneta mājaslapa (58,3%). Savukārt vidējiem un lieliem uzņēmumiem interneta mājaslapa bija attiecīgi 82,5% un 96,2%.” Tā lūk!

1. Mājas lapu veidi

Vispirms vienkārši “saliksim visu pa plauktiņiem” un sapratīsim, ko tad īsti uzņēmējs gaida no savas mājas lapas. Kādas ir lapas funkcijas un mērķi, kas ir mājas lapas mērķa auditorija. Mūsu piedāvājumā ir pavisam vienkāršs un loģisks mājas lapu iedalījums:

  • korporatīvās mājas lapas – pilnvērtīgs interneta resurss ar plašām funkcionālām iespējām. Šādā mājas lapā tiek izvietota visa informācija, ko vēlaties komunicēt klientiem. Korporatīvā mājas lapa ar dažādu papildus sadaļu un moduļu palīdzību veido uzņēmuma un zīmola tēlu, iesaista klientus, paaugstina klientu lojalitātes līmeni. Šāda mājas lapa rada iespēju klientiem būt labi informētiem par visu, kas notiek uzņēmumā.
  • interneta veikali – ikviena interneta veikala pamatideja – radīt cilvēkiem plašas iespējas izvēlēties preces vai pakalpojumus, to pasūtīšanas un apmaksas veidus tiešsaistes režīmā. Nav īpašas nozīmes tam, kur atrodas pircējs – arī preču piegādi organizē pats pārdevējs un pircējam atliek vien izvēlēties cenas ziņā atbilstošāko piegādes veidu.
  • promo lapa vai vizītkarte – tāds interneta resurss, kura galvenais uzdevums ir preces, pakalpojuma, zīmola vai uzņēmuma pārstāvniecība interneta vidē. Parasti promo lapas tiek izmantotas, lai pievērstu uzmanību īstermiņa reklāmas kampaņu laikā, vai arī, lai veidotu kādu uzņēmuma tēla elementu. Lielākoties, promo lapas atspoguļo vienu produktu un maksimāli fokusējas uz sekmīgu mijiedarbību ar tās lietotāju. Vizītkarti iespējams veidot arī uz CMS sistēmas bāzes un tad to nepieciešamības gadījumā ir iespējams “apaudzēt” ar papildus funkcijām un sastāvdaļām, izveidojot no tās pilnvērtīgu uzņēmuma mājas lapu. Investīcija, kas sevi attaisno!

Ko darīt, ja atbildes uz šiem jautājumiem ir – jā? Taisīt uzreiz pilnīgi jaunu lapu un veco izmest miskastē? Mēs iesakām sākt ar t.s. WEB Usability auditu. Citiem vārdiem runājot: izanalizējiet visus riska faktorus, kas saistīti ar mājas lapas uztveri un tās lietotāju ērtībām.


Mūsu WEB Usability auditu speciālisti un eksperti saka, ka veiksmīgu mājas lapu raksturo 5 vienkāršas lietas:

 

  • pareizi uzstādīti mājas lapas mērķi,
  • mājas lapas apmeklētāji tiek motivēti šos mērķus pildīt,
  • mājas lapas apmeklētāji tiek piesaistīti mērķtiecīgi un pārdomāti,
  • ir padomāts arī par to, kā lietotāju uzmanība mājas lapā tiks noturēta,
  • ir uzstādīta skaidra un saprotama analītikas sistēma.

Turpinājumā minēsim dažas raksturīgākās kļūdas (un atļausimies pievienot pat dažus tipiskāko kļūdu piemērus), kuras parasti atklājas WEB Usability audita ietvaros.

2. Kur tad ir telefons?

Bieži vien pat mājas lapās, kas ir vistiešāk saistītas ar servisa jomu un kur ir 100% skaidrs, ka cilvēki zvanīs, lai noskaidrotu pakalpojuma pieejamību, nosacījumu un/vai tehniskās specifikācijas, nav atrodams tālruņa numurs. Kaut kur jau tas ir, bet vai nu noslēpts kaut kur lapas dzīlēs, vai arī viena numura vietā cilvēkam tiek piedāvāti līdz pat 10 un vairāk dažādu speciālistu vai nodaļu numuri.

 

  • Atceries, ka klientam jau tā ir jāizdara sarežģīta izvēle starp Tavu piedāvāto pakalpojumu un konkurentu pakalpojumiem. Nevajag vēl vairāk mocīt viņu, liekot izvēlēties vēl arī konkrēto saziņas personu.
  • Nespīdziniet klientus ar nezin kur nobēdzinātiem tālruņa numuriem sīkā drukā! Lieciet vienu, skaidri redzamu un salasāmu tālruņa numuru pirmajā lapā un atkārtojiet to arī citās sadaļās.
  • Mūsdienu IP telefonijas risinājumi spēj ātri, kvalitatīvi un lēti atrisināt jebkura līmeņa tālruņu pāradresācijas Tava uzņēmuma iekšienē.

3. Vai šī ir “call-to-action” poga?

Nereti mājas lapas lietotājam ir ļoti grūti izsecināt, ka zem viena vai cita dizaina elementa patiesībā slēpjas aicinājums uz konkrētu darbību. “Call-to-action” pogas ir jānoformē tā, lai tās būtu nepārprotamas. Vienkārši un stereotipiski risinājumi šajā gadījumā strādā, jo tos atpazīst un lieto visi!

4. Kā lai saprot, kas ir svarīgāks?

Akcentējiet to, ko vēlaties, lai izdara mājas lapas apmeklētājs, virziet cilvēka uzmanību! Aicinājumam aizpildīt kādu pieteikuma formu, pierakstīties jaunumiem vai veikt pasūtījumu, piezvanīt, lai konsultētos, t.i. “call-to-action” funkcionālim, ir jābūt izvietotam mājas lapā skaidri un uzskatāmi!

5. Vai tiešām šis viss man ir jāizpilda?

Lūdzot mājas lapas lietotājam aizpildīt kādas formas, nevajag noslogot viņu ar liekas informācijas pieprasīšanu. Lūdziet tikai pašu svarīgāko informāciju. Izvērtējiet, kas Tavam lietotājam jau šķitīs apgrūtinoši!

6. Vai šī forma vispār strādā?

Rūpīgi pārbaudi, vai visas pieteikuma formas tiešām darbojas un vai informācija no tām nokļūst iecerētajā vietā! Lietotājs ir ļoti jūtīgs pret nestrādājošu funkcionāli.

Kopsavilkums:

  • Iedzīvinot profesionāli veikta WEB Usability audita rekomendācijas, Tev ir iespēja mērķtiecīgi sakārtot esošo mājaslapu, padarot to daudz efektīvāku!
  • Protams, jauna mājas lapa uzņēmuma biznesa dzīvi noteikti padarīs dinamiskāku – tikai ar vienu noteikumu: ja tā būs veidota profesionāli un ar skaidru misijas apziņu.

Saņem bezmkasas konsultāciju

30 minūtes par Tava biznesa pārdošanas un mārketinga potenciālu